Tuesday, November 6, 2012

Home » , , » Lu belum bertatih, Gua dah berlari la…

Lu belum bertatih, Gua dah berlari la…

assalamualaikum,

aku datang tanpa khabar, aku pergi tanpa berita… ok itu merepek.. npk tajuk, pandai bace? ok aku bukan nak marah sesapa, cuma bg tajuk nampak pelik sikit.. untung-untung ada orang baca…

ok habis pendahuluan lalu kita bermula pada kisah yang ada kaitan ngan tajuk tp mahu menengur tentang ayat yang poyo tu… memang lah awak tu berlari masa saya belum bertatih, tp awak ingat awak tu bukan selamanya mampu berlari dan saya bukan selamanya tak berdiri… faham?

tak faham? ok kalau tak faham meh aku amek contoh yang dekat iaitu aku, aku ambil contoh blog nie, memang aku running dulu blog nie, aku tahu lebih tentang blog dari mista beto dan blog dia kronologi (tah ape kronologinya pun aku tak tahu).. ok mmg mase dia bertatih aku dah berlari tp sekarang dia dah bermotor aku pulak yang berjalan… nampak tak hidup ni macam roda… hidup ibaratkan roda <- ha ni la point aku kot… so kita hidup nie tak payah nak berlagak lah kan, sombong…. apa yang kita ada, kita tahu kita kongsi ngan orang.. contoh nya ilmu kalau kita kongsi ilmu dengan orang takde ruginy lah bagi diri kita balik, kalau dia memotong kita, kita anggap itu rezeki dia atas usaha dia, tak perlu lah kan nak ada sifat hasad dengki sangat.. tak kemana pun, yang maju pun akhirnya orang kita jugak kan?

ok kali nie cukup sampai nie, walaupun byk lagi mahu beri ulasan di sini…

P/S sory beto terpaksa guna kan kau sebagai contoh :p

6 comments:

Jahirah said... BALAS

so jangan pandang rendah mereka yg berada di bawah sbb mereka blh berada di atas juga suatu masa nanti...:)

Unknown said... BALAS

meh saya joging awak merangkak nak ?

wisata outbound malang said... BALAS

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

outbound malang said... BALAS

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

Carlos Santiago said... BALAS

Hidup ni karma. kena selalu beringat.

broaus said... BALAS

Betul..belajar dari sejarah..dunia nie sentiasa berputar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...