Saturday, October 1, 2011

Home » » apa yang aku cari?

apa yang aku cari?

assalamualaikum,
ok lame aku tak update, hehe.. bz ler. banyak benda kena fikir. lagipun baru start sem baru.
kita hidup kat dunia nie sekali, tak tau la lau ade orang yang punya sembilan nyawa. kucing? aku rase kucing pun tak de sembilan nyawa, sebab kucing aku baru mati… dok uma jerk pun bukan p memane.. mati mengejut, kejung… haha.. ok fb link dia ini.

image

ok bukan cerita pasal kucing, aku nak canang kat sini.. cuma dalam hidup ni, kan kite nak macam2.. nafsu manusia kan… banyak benda yang aku cari dalam hidup nie… kalau nak cerita mungkin banyak part.
perempuan? kalau lelaki yang normal mesti lah korang suka tengok perempuan kan, lain la korang nie cam watak utama kat cerita OHHARAM, yang memalingkan muka bila melihat wanita yang bukan mahram… mesti korang nak cari perempuan yang perfect untuk diri korang.. soalnya wujud ke yang perfect tu? tak wujud kowt aku rase… sebab kita diciptakan ini ade kelebihan dan kekurangan… kalau dah terlalu sempurna hidup ni tak berwarna la kan.

cantik, cantik tu memang pakej la kan. kalau cantik itu sekadar menyakitkan adakah korang sanggup nak menahan? sebab kalau dia cantik x semesti nya iman dia kuat… dan kalau dia dah terperasan dia tu mmg sgt cantik dan ramai laki dampingi dia.. konfem dia tak kesah pun ngan korang.. wujudnya korang dalam hidup mereka.

image

bijak, korang engat perempuan nie x de ego? diorang fikir diorang bijak.. x kan nak cari lelaki yang berhingusan… dibuat main2 jerk korang nanti..
tak semua perempuan cam tu eh, tapi cinta itu menyakitkan kan… ada hati yang perlu dijaga ada rasa yang perlu dipelihara. so, bila wujud kesakitan itu, hadapilah kesakitan itu dengan kesabaran nescaya akan ada kemanisan yang hadir.

“Janganlah kamu kahwini wanita kerana kecantikan mereka,kerana kemungkinan kecantikan itu akan menghancurkan mereka sendiri.Dan janganlah kamu kahwini kerana harta mereka,kerana mungkin harta itu menyebabkan mereka derhaka.Tetapi kahwinilah mereka atas dasar agama.Sesungguhnya hamba yang berkulit hitam,tetapi beragama dalah lebih baik”-(riwayat Ibnu Majah)
“Sesungguhnya dunia ini adalah suatu tempat keseronokan dan sebaik-baik keseronokan itu ialah wanita yang solehah”-(riwayat Muslim dan Nasa’i)
apa yang aku cari? mesti la cari perempuan yang ade pakej kecantikan, harta, dan agama. hehe, aku rase semua orang cari perempuan macam nie.. tapi siapa jodoh aku, siapapun pembawa tulang rusuk kiri ku nie. aku tetap redha… “ceh ayat cam nak cari jodoh lak sekarang” pe pun kalau kita nak yang terbaik, kita kena lah jadi yang terbaek..

p/s jangan tengok sesuatu itu dengan pandangan yang tersirat sahaja kerana banyak tersirat dari tersurat… hidup ini unik…

2 comments:

Brocade Blue said... BALAS

u know, the player beats the regular all the time because he knows how to treat the woman right!

aZua said... BALAS

OHHARAM ~ hahaha , lawak betol cerite tu , hampas ! haha . btw , betul ke kucing hang da mati ??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...