Tuesday, January 26, 2010

Home » » cinta

cinta

{++cinta...
cne korg takrif kan sebuah cinta 2 r??
adakah cinta sekadar suka2,nafsu,permainan o sejati...?
ujud ker kat dunia nie cinta sejati...
kalau ujud mcm mne nak tahu cinta sejati 2 bertapak di hati..
adakah kasih blh d buat main?
ape permainan kasih itu..?++}

CUBE KORANG FIKIR..


ble korg da serah cinta korg pada seseorg,pastu cinta itu di persia...
++ape jdi pada dirimu..??++

korg da berkorban byk utk si dia... pastu korg kne tinggal..
++tak ke terpingga??++

byk duet korg da abez kan... dating r,wayang r,makan r dan byk lagi... pastu kne tinggal...
++ape plak perasaan korg?++

korg pernah gdoh sebab berebutkan si dia,sampai masuk hospital,kne g balai lgi.... ble kes settle jerk,korg terserempak ngan si dia dgan org lain..
++x ke ape yg korg wat 2 sia²?++

korg da tunang da ngan si dia,tarikh perkahwinan pun da dkat... tup2 dye nak putuskan tunang... krna si dia masih mencintai ex dye...
++cne lak nie? x byk mende ke yg korg bazirkan? mse,duet,segale2nye r...++

{++
mne lar nak dpt kan cinta sejati nie...
++}

2 comments:

~ain~ said... BALAS

cinta sejati itu mmg wujud..
dan aku mmg percaya cinta sejati tu wujud..

tiada cinta yg sejati selain cinta kepada Allah

cube renungkan...
1)kalau kte cintakan mnusia, x smestinya cinta itu di balas...tp kalau kte cintakan Allah, sudah pasti dan tiada keraguan Allah mmbalas cinta hambaNya..
2)kite berkorban jiwa,harta dan tenaga kerana cinta manusia tnpa mndapat apa2 ganjaran.. malah mndapat krugian..bertambah rugi bila akhirnya kte ditinggalkn..
tp, bila berkorban jiwa, tenaga dan harta kerana Allah, kte x rugi apa2.. malah mndapat ganjaran pahala..

"kejar cinta manusia shj, akn mnjauhkan kte dri cinta Allah..tapi kejar cinta Allah, kite peroleh segala jenis cinta" =)

keunikannya said... BALAS

cinta kepada allah dulu bru cinta kpda manusia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...