Friday, May 6, 2011

Home » » kau tak cun, kau tak cantik tapi..

kau tak cun, kau tak cantik tapi..

assalamualaikum..

cun, cantik, comel, cute, lawa atau apa pun sebutan yang seangkatan dengannya adakah pada korang penting? adakah itu penanda aras untuk memilih seseorang itu dijadikan sebagai peneman hidup? apakah itu cinta sebenarnya? berlandaskan rupa paras kah?

ok, pada aku, aku rasa cun tu bukanlah penting sangat pun untuk membuatkan aku memilih seseorang tu menjadi peneman hidup aku. setiap insan ada daya tarikan dia tersendiri. mungkin pada aku cantik tapi pada orang lain sebaliknya. kalau ambil awek cantik sangat pun payah gak, sebabnya mungkin akan ada banyak persaingan yang akan datang walaupun setelah mengatakan “awak itu kekasih saya” sedangkan suami isteri pun boleh bercerai inikan pula perhubungan yang baru bermula. lagi-lagi untuk insan yang merasakan dirinya cukup cun, dan bila dikacau lelaki sikit mula la datang kegedikannya.

“cantik itu adalah subjektif, dan penerangan kepada subjektif itu berlainan mengikut padangan mata yang melihatnya”

cantik tapi akhlak x cantik, tak bes gak kan… biar la biasa pada pandangan mata tapi elok serba serbi dari dalaman nya. setakat cantik kerana tertempek sana, tertempek sini ngan bedak yang mahal-mahal baik ta payah. “ingat cantik tu subjektif ea, semua orang cantik”

sebenarnya entri nie aku buat kerna, aku tengok membe aku nie minat seorang perempuan tu, nak kate cun tu.. tak ada la cun sangat tapi sedap la mata untuk memandang.. mungkin ada something yang menarik dalam diri perempuan itu yang menarik hati nya… lagipun perempuan tu jual mahal sikit,bukan jual mahal kerana perasan dia cun tapi, jual mahal sebab dia tu seorang perempuan yang bernilai. mungkin itu nilai tambah dalam diri perempuan itu. ntah la… cinta? dunia je semua tu.

p/s aku hanya mampu tersenyum.. aku insan yang lemah…. senyum untuk membunuh segala kedukaan yang hadir..

14 comments:

SHINing AhnEes said... BALAS

hm nice post..dah lama terfikir pasal ni..tapi semua orang nak yg cantek kan?

Ferdaus Zulkifli said... BALAS

cakap pasal member ke,cakap pasal diri sendiri..kuang kuang kuang

namaku rahmat said... BALAS

@Ferdaus Zulkifli cerita pasal member la der

Siti Safiyyah said... BALAS

susah tuuu nak jumpe yg jual mahal dengan lelaki.. yg berlambak skang ni yg nak gedik2 dengan lelaki ade la.. hmm.

Izzuddin Fauzi said... BALAS

cun = cantik??? oh tidak (tahu)!!!

myetech9[dot]com @ Enchik Nine

Ferdaus Zulkifli said... BALAS

serious ar pasal member??
member mana satu der..hahaha

Nur Ayuni said... BALAS

nice entri. cantik akhlak lagi utama. kalau dapat paras rupa yang superb itu adalah satu bonus .

cik AF said... BALAS

cantik itu luas pengertiannya kan ?
cantik dr segi pandangan mata orang sume berbeza-beza :)


nice n3 :)

nur aisya humaira said... BALAS

cantik ni subjektif..lain org,lain cite rase..:)

bagusnye bdk tu,jual mahal...:)

hana said... BALAS

setiap orng melihat cantik tu dari sudut berbeza..
=D

PurpleOked said... BALAS

ya,cantik memang subjektif. Kadang kita kata orang ni cantik, tp orang lain pula kata tidak. Mata masing2. Tapi bab jual mahal tu, yup memang patut pun. Baru lah ada value kan. haha. joking

LiLy @ MumMyQiStInA said... BALAS

Nice N3..
betul tu..cantik itu adalah subjektif..pandangan setiap org berbeza2.. :)

alif haris said... BALAS

nice entry r bear .. :)

Nisa' said... BALAS

Word!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...