Wednesday, June 8, 2011

Home » , , » blogger cakap tak serupa bikin

blogger cakap tak serupa bikin

assalamualaikum,

apa khabar sahabat? blogger nie cakap tak serupa bikin ke r? realiti lain dalam maya lain…. realiti mungkin perogol dalam alam maya dia adalah penasihat terkemuka yang mempunyai pembaca yang ramai.

aku buat entri ni sebab aku nak menjawab balik apa yang member aku cakap, “blogger cakap tak serupa bikin” mungkin apa yang aku tulis dalam blog nie tak mengambarkan diri aku yang sebenar di alam nyata. dan mungkin ada entri aku yang berunsur nasihat dan juga teguran berbeza dari realiti diri aku yang sebenarnya. sebab yang berkata tu sahabat aku, dia rapat ngan aku dan dia tahu siapakah aku yang sebenarnya.

ok memang aku mengaku aku nie mungkin tak sebaik ulama yang arif tentang agama islam untuk menasihati orang lain, tapi entri yang berunsur nasihat yang aku tulis tu adalah untuk diri aku sendiri macam seseorang pernah berkata padaku “aku baca artikel yang baik adalah artikel yang menasihati dirinya” dan apa yang aku tulis itu adalah kegunaan dan peringatan bagi diri aku, bukan aku nak berlagak baik dalam dunia maya ni, tak da maknanya pun. kalau orang lain dapat  manfaat dari entri aku, aku dpat pahala secara tak langsung.

kepada sahabat aku tu jika terbaca entri ini, aku terima seadanya aku, setiap insan ade kekurangannya. betul tak…?(ini bukan entri merajuk ea… cuma nak bagi penerangan ringkas je, bukan banyak pun entri nasihat dan peringatan dari aku)

sekian, kalau tak faham boleh bertanya di komen ea… aku perlukan teguran supaya penulisan aku semakin baik.

p/s “Barangsiapa di antara kamu yang melihat akan kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya(kuasanya). Jika sekiranya ia tidak berkuasa, maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya. Dan jika ia tiada juga berkuasa, maka hendaklah ia mengubahnya dengan hatinya. Dan yang demikian itu (iaitu mengubah dengan hatinya) adalah selemah-lemahnya iman”. (HR Muslim)…..

aku nie cakap tak serupa bikin ker? haish… kene berubah nie jadi jujur di blog pulak, tak perlu hipokrik hahaha…. :#

7 comments:

Shahrul Hairy Shaharuddin said... BALAS

Nice try brada.. keep on track!

BeaN MorENo said... BALAS

tapi ada antara blogger yang tau cakap je buat tak tau ramai!

Muhammad Ferdaus Zulkifli said... BALAS

sesunnguhnya blogger itu jugak hamba Allah yang hina..:)
renja!

Sukma Bintara said... BALAS

gua sokong.... mmg manusia tiada yang sempurna melainkan Rasulullah....

jadi,.. nasihat / teguran / untuk penambahbaikkan adalah sesuatu yang mengerakkan hati dan akal untuk berubah kearah yang lebih baik... untuk diri sendiri dan semua khalayak.

Jangan hanya persalahkan blogger semata-mata... selagi itu teguran bukannya fitnah tidak berasas, tidaklah salah......

"Dunia Blogger best dari dunia Fesbuk"~~~ hehehehe....

wrizuan[dot]net said... BALAS

bukan setakat blogger sapa2 saja bro....

si macho said... BALAS

ta tahu ta tahu :p

:lari

si macho said... BALAS

bila mse blogger beckp blogger semua menaip :Angguk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...