Thursday, June 23, 2011

Home » , » duit bukan segalanya, tapi segalanya memerlukan duit

duit bukan segalanya, tapi segalanya memerlukan duit

assalamualaikum,

setelah lame aku tak mengupdate entri hari nie aku nak memberi pandangan tentang duit. sebenarnya “duit bukan segalanya, tapi segalanya memerlukan duit” ini telah di post oleh member aku kat wall facebook. baru hari nie terpanggil nak mengulas.

duit… bagi aku penting bagi zaman sekarang. sebab kita hidup dalam zaman yang beroganisasi berbeza dengan hidup secara sara diri. zaman sekarang nie apa-apa urusan semua nya memerlukan duit. nak mintak tolong pasang butang like facebook kat blog pun silap-silap kena bayaran.

duit ini penting, duit bukan segalanya tapi segalanya memerlukan duit. siapa kata nak ngurat awek tak perlukan duit. nah, nak pakai minyak rambut untuk bergaya pun kena beli dulu kan? tak ke duit tu.

tapi jangan la terlalu menjadi hamba duit, sampaikan segala suruhan yang maha esa ditinggalkan, kerana duit. nak mendapat kan duit yang banyak dengan mudah kita menggunakan pelbagai cara yang haram. jika duit yang itu di gunakan untuk membeli makanan, kemana makanan itu pergi? makanan itu sebati dalam darah daging kita.

kalau mati, ada ke duit itu berguna dalam kubur? adakah boleh nak menyogok malaikat supaya meringankan segala siksaan kubur? tak boleh kan. dan bila terjadinya perang adakah duit itu berguna? duit itu menjadi abu, dan yang penting masa itu adalah nyawa..

duit, duit juga.. yang haram tetap haram. cara takkan menghalalkan hukum….

p/s sebenarnya ngah geram ngan pencuri. ade ke patut dia curi duit aku.. demm….

TERBARU DARI SAMSUNG, GALAXY S II. LEBIH LANJUT DI SAMSUNG

3 comments:

lipas merah said... BALAS

Airbus diatas awan boleh dirampas inikan duit didalam laci..hihih

Anonymous said... BALAS

assalam.duit di mana kau duit...duit2.huhuhu manusia nie sentiasa tak cukup dgn apa yg ada...nak lebih dan lebih...tak pernah puas...cukup lah ada duit utk terus hidup dan berjalan di muka bumi Allah

Entri baru : ►Tutorial : Url Shortener Chrome Extension

wrizuan[dot]net said... BALAS

duit sudah jadi keperluan yang amat penting zaman skrg....semua hal berkait rapat dgn duit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...