Tuesday, June 7, 2011

Home » , » google plus one, apakah itu?

google plus one, apakah itu?

assalamualaikum,

da 3 hari tak update, rindu kat blog putih ku ini, kali ni aku nak cerita sikit pasal google plus one.

ada blogger yang mungkin da taw tentang tentang google plus one nie, aku tulis nie untuk memberitahu mereka yang tak tahu, sape yang da tau dok senyap2 tak pun tegur dimana kesalahan aku.

google+1 nie macam butang like facebok, tapi kalau butang like facebook pabila ada orang tekan like pada entri kita, entri kita tu akan terpampang pada wall si penekan butang tersebut. manakala, google+1 nie apabila ada orang tekan dia akan show entri kita kat search engine result page(serp). berguna pada yang suka main seo, dan boleh meningkatkan trafik dari search engine.

kalau nak ketahui dengan lebih lanjut dan cara memasang butang google plus one, korang boleh pi ke bloggersentral.com

kalau nak pasang float media sharing button macam kat bawah nie.

Untitled

tutorial ada di link ini

p/s aku budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan.. C:

4 comments:

www.myobw.com said... BALAS

saya mula2 pon x tau apa itu gugel +1 hahaha.. ingatkan button sharing ke apa ke.. hehehe

ronda-ronda bersama My OBW...

lipas merah said... BALAS

apa pasal aku ada 6 sekali tambah facebook..

AdamXis said... BALAS

assalam...lepas nie boleh laa sama2 klik plus1 tuu...hehehe

feeza macho said... BALAS

tak tau =="

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...