Sunday, January 16, 2011

Home » » teman ku

teman ku

wahai teman,
di kala senyum mu,
aku hadir menghulur kebahgiaan,
aku menduga kau gembira,

temanku,
di kala tangismu,
aku hadir membawa kain,
ku sangkakan engkau berduka,

teman,
di kala aku terlupa,
engkau hadir mengingatkan ku,
engkau memberi ku petunjuk,

teman,
di kala aku tersilap,
engkau datang membantuku,
engkau menangung segala kesilapanku,

teman,
sekarang aku sudah berjaya,
di manakah kamu?
habis keringat ku mencari mu,

masihkah engkau seperti dahulu,
menyembunyikan segala kesengsaraan,
agar orang di sekelilingmu  bahagia,
engkau menyembunyikan segalanya,

senyuman sengsaramu,
tangisan gembiramu,
masih segar di ingatan,
aku sahabatmu.

p/s komen la ape yang patot.. nak kondem pun boleh.. hehehe

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...