Friday, February 25, 2011

Home » , » kita ni sebenarnya seorang spammer

kita ni sebenarnya seorang spammer

assalamualaikum..

korang rasa tak yang para blogger nie sebenarnye spammer² yang beretika, hehehe....
aku kekadang rasa macam aku bnyak spam kat twitter ngan facebook aku..
sapa yang ade join churp² or say.com, lg la banyak spam yang korang buat.
cuma kita nie beretika sikit kowt, mungkin akan ada yang akan sangkal aku "itu bukan spam, itu ping blog la der."



aku : "aku nak cakap tu sejenis spam gak."
mybe korang : "bro bukan macam tu lah, ko tak fham dunia blog."
aku : "mmg la aku tak faham, aku baru bertatih dalam bidang neh."
mybe korang : "da tau budak² lagi dalam dunia nie, jangan pandai² ea."
aku : " tapi korang tak rase ker, kita suka spam kat orang lain dan semak kan orang punya wall and timeline."
mybe korang : "ish ko nie tak fham ke? itu ping blog, fham!"
aku : "tak aku tak faham, yg aku fham itu mcm konsep spam jerk. kadang² org tak nak pun apa yg kita postkan."
mybe korang : "akh susah la cakap ngan ko. dasar newbie."
aku : "ok fine, merci"



apa-apa pun aku suka ping blog, kadang² ping nie nampak macam spam ada gak dan boleh dikatakan begitu r kowt (Sesape yang pakar tu tlg betolkan, jika terdapat kesalahan).
kalau tak ping blog macam mane orang nak kenal blog kita, ye tak? kena lah berusaha, orang nak baca ke tidak itu terpulang pada individu tersebut. dalam konsep free speech, bukan satu paksaan untuk orang mendengar atau membaca sesuatu dari kita.
kalau orang suka dengan idea dan kreativiti kita mesti akan ada orang suka dan setia menunggu sesuatu dari kita, ye tak?

p/s nope... nak gak wat blog spam ..... ☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

9 comments:

Tuan Penasihat said... BALAS

oooooo itu macam ka?
bukan spam tu kalau kita ping 1 tajuk tu banyak kali ker?
tah TP pun kurang arif.

lurim said... BALAS

pernah gak buat spam masa mula belajar bertatih dulu.. sekarang tak tak buat dah sebab melakukan spaming adalah satu perbuatan yang beretika

Mr. N said... BALAS

bkn ape nrnye bnd2 spam ni.... cme kdg2 jd annoying... nk org dtg blog beliau..tp beliau skdr spam2 je..xd pon dtg blog kite ..bce pape... lg ske kaki suh follow2 ni.. benci I~ :)

Fariq Jalil said... BALAS

eh entri ni nak perli aku ke per?? :pang
mmg spam la tu.. tapi nak buat camne dah nak ping kat mane2 pon skrg connect ngan twitter.. so terima je la seguni link.. wakakaka

latest -
-Apa Kata Mereka Tentang Blog Lucah

Unknown said... BALAS

pelik je kalau pening... so tak payah pening2...

asal kita tak buat salah... abaikan je yang lain...

Tieah Madian said... BALAS

Hahahaha..
Tetap aku nak kata jugak, itu ping lah bro..
Ngee.. :)
Tapi serius, kadang2 aku pun rasa itu spam..

Entry Terbaru: Tuan Direktor! Pilih Kasih Eh!!

mohamad rahmat said... BALAS

ping atau spam? akh, penting boleh kenal blogger lain, kan²

Unknown said... BALAS

aku biasa SPAM kat facebook..tanpe pikir pape, aku share je link..kdg2 byk gak aku share. kuikui..=p

tokei-mdigital said... BALAS

itu la pasal..tapi yang menyelamatkan blogger semua adalah istilah-istilah....kalu org kata kita spam kit ajawab kita ping hihihihi...

cara dapatkan buffering earning

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...