Tuesday, March 29, 2011

Home » » kecantikan dalam perbezaan pandangan mata

kecantikan dalam perbezaan pandangan mata

assalamualaikum.



sebuah pagi yang indah hari ini. tapi aku mencari bulan untuk menyedapkan mataku, tapi apakan daya bulan yang ku cari, awan yang aku temui.

ok balik pada tajuk asal, kecantikan dalam perbezaan pandangan mata. apa cerita dengan ayat tersebut? cerita bermula apabila aku terdengar seseorang mengutarakan pertanyaan kepada sahabatnya.

A : dia tu cantik tak?
B : tak.
A : cuba ko pandang betul-betul.
B : dia tu kau kata cantik? macam ***** ada la.
A : pada aku dia cantik la der.


dan cuba renungkan ayat ini " mata membezakan kecantikan seseorang insan itu " diucapkan oleh seorang pegawai tentera.

ayat yang dikeluarkan itu telah membuat diri aku tertarik untuk kongsi kat korang semua, memang aku bersetuju sangat. sebab aku sendiri pun mengalami situasi tersebut, mungkin pada pandangan aku cantik tapi tidak pada pandangan orang lain. aku nak tambah sikit, kecantikan itu datang dari pandangan mata dan dikuatkan oleh hati. sebagai contoh, aku kata kucing itu cantik dan comel, kerana aku suka sangat kat kucing, tapi ade orang kata kucing itu buruk dan ular itu cantik, sebab dia meminati ular dan membenci kucing.

hidup ini unik kan. keunikan itu membuatkan hidup berwarna, tak de la hitam putih jerk.

p/s terasa ingin makan maggie memalam buta ini.. melencong sekejap di blog walaupun tengah membuat assingment.. peace.. tq..

5 comments:

nur anis said... BALAS

sebab tu semua orang ada minat sendiri..

Nur Amalina binti Yazid said... BALAS

citarase org lain2... ^^

Mommy Fara said... BALAS

cantik itu subjektif....

Miss Ran said... BALAS

erm teringin gakkkkk...meggi

.ejat. said... BALAS

'taste'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...