Monday, March 7, 2011

Home » » aku bengang dengan celcom

aku bengang dengan celcom

assalamualaikum.......



kenape nie, kenapa aku bengang dengan celcom? apa yang mereka dah buat?

macam mana boleh terjadi?

korang tahu pasal OCS(online customer service)? ok pada bulan jan lepas aku nak bayar celcom guna perkhidmatan nie, tapi apabila aku cari "pay option" aku tak jumpa. so bulan jan lepas aku  x bayar la kan... ok dekat dua bulan aku x bayar bil dan tertunggak. so bill di forward ke depan.. aku guna dua nombor, so ade la dekat RM200 lebih kena bayar, sebab tertungak. so, dalam minggu lepas aku diberi amaran untuk bayar bil supaya pangilan aku tak kan disekat.

apa yang terjadi?

so, pada 3/3/2011 jam 0930H, aku membuat lah pembayaran untuk menjelaskan segala hutang aku kat celcom. tapi, lain pula terjadi. cerita nya bergini, semasa pembayaran menggunakan debit card affin bank, masa tengah connecting pembayaran menggunakan debit card tiba² celcom punya server membalas "page not found", so aku reload (sebenarnya tak boleh reload, peraturan jika menggunakan card credit or debit card). sampai sekarang nie celcom masih tak update akaun aku, bila aku telefon celcom service, diorang cakap aku punya pembayaran tak diterima lagi, walhal dah tolak dalam akaun affin bank aku.so aku telefon puilak affin bank, diorang kata "transaction is succesful" persoalan aku sekarang "mana pergi duit aku? tak kan melayang di udara kowt kan? takkan hilang camtu jerk sebab kegagalan sistem OCS celcom?" aku bengang, bengang, dan bengang... RM200 kowt... leh wat makan 2 minggu. esok da kena potong line dah, huhuhu tak dapat tepon awek lah.

ok r sedikit gambar sebagai bukti aku da bayar --->>>>



p/s berhati² lah apabila membuat pembayaran online

4 comments:

Fazli said... BALAS

kadang2 floating bro, dalam 3 hari. kalau celcom tak terima bayaran, dia akan balik ke akaun kita. pernah jadi kat saya sekali. tapi kes bro ni tak tau lah sama ke tak. nnt update ye bro. nak tau gak perkembangan.

notaibu said... BALAS

celcom mmg hampeh, customer service pun ntah apa2...saya pernah marah sgt kat customer service dia sampai ckp "nanti saya bgtau semua org jgn subscribe celcom sbb teruk!" pastu dia diam, aku letak tepon huhu

Anonymous said... BALAS

rasenye bleh check bleh kot.. kalo tak, leh sue trus.. bukan takat dapat pakai line free, nset free pon leh dapat


support saya dalam

10 hours challenge start

siTokei said... BALAS

hang tunjukkan statement ni pada celcom....
aku baru ni kena jugak dgn astro...dh bayau tapi sengaja mereka terima lewat utk tunggak bil siot jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...